Zone du titre et de la mention de responsabilité
Titre propre
Medical career
Dénomination générale des documents
- Document textuel
Titre parallèle
Compléments du titre
Mentions de responsabilité du titre
Notes du titre
- Source du titre propre: Title based on the contents of the series
Niveau de description
Série organique
Institution de conservation
Code de référence
CA PCA Acc5018-sf1-s2
Zone de l'édition
Mention d'édition
Mentions de responsabilité relatives à l'édition
Zone des précisions relatives à la catégorie de documents
Mention d'échelle (cartographique)
Mention de projection (cartographique)
Mention des coordonnées (cartographiques)
Mention d'échelle (architecturale)
Juridiction responsable et dénomination (philatélique)
Zone des dates de production
Date(s)
-
1943-2003, predominate 1955-1970 (Production)
Zone de description matérielle
Description matérielle
.37 m. of textual records
Zone de la collection
Titre propre de la collection
Titres parallèles de la collection
Compléments du titre de la collection
Mention de responsabilité relative à la collection
Numérotation à l'intérieur de la collection
Note sur la collection
Zone de la description archivistique
Nom du producteur
Dewar, Dr. L. George
(1915-2003)
Historique de la conservation
Présentation du contenu
This series contains records relating to the establishment and development of Dr. George Dewar's medical practice, including correspondence, partnership agreements, medical licenses and certificates. The series contains general correspondence, correspondence with medical school classmates, letters to the editor and other physicians regarding a variety of medical issues, an article which appeared in the Nova Scotia Medical Bulletin, dietary guidelines for infants and children from Dr. Dewar's medical practice, overviews of the state of medical care in O'Leary, and letters announcing Dr. Dewar's retirement from medical practice in 2003. The series also contains two ledger books from Dr. Dewar's medical practice for the period ca. 1955-1970. Entries in these ledgers often include the patient's name, residence, the type of services rendered (eg. "Office visit", etc.), and the cost of services.